به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، معاون حمل و نقل این اداره کل اظهار داشت: با هدف ساماندهي حمل و نقل عمومي روستايي مسافر در استان ،كليه شركتها مسافربري بينشهري فعال با ارايه پروانه فعاليت معتبر صادره از اين سازمان براي فعاليت در حمل و نقل روستايي ميتوانند پس از كسب موافقت، علاوه بر امكان تاسيس شعبه در روستاها، با ارايه حداقل ۱۲ متر مربع دفتر كار ملكي يا استيجاري به نام شركت يا اعضاء هيات مديره آن و يا امكاناتي كه دهياري ها به عنوان محل فعاليت در اختيار آنان قرار میدهند دفتر نمايندگي در روستا داير كنند.
علی نصیری خاطر نشان ساخت: معرفينامه جهت ثبت نام افراد واجدشرايط براي اخذ دفتر حمل و نقل روستايي از طريق دهياريها و تاييد بخشداريها انجام و تردد ناوگان حمل و نقل مسافر صرفا در مسيرهاي روستا به شهرو روستا به روستا انجام ميگيرد.
وي با اشاره به چگونگي فعاليت رانندگان افزود: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي مسافر روستايي منوط به اخذ مجوز فعاليت رانندگي (كارت هوشمند) از اين سازمان هستند كه اين رانندگان باید با همراه داشتن گواهينامه مرتبط و معتبر، كارت سلامت معتبر، برگ تاييد عدم سوء پيشينه ، معرفي نامه از شركت حمل و نقل و يا از سوي دهياري (در روستاهاي كه داراي جمعيت كمتر از ۱۰۰۰ نفر مي باشد و شركت حمل و نقل وجود ندارد) مبني بر صلاحيت فرد به عنوان راننده در مسير تردد روستايي مربوط ، به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مراجعه و نسبت به تقاضاي اخذ مجوز رانندگي ناوگان حمل و نقل عمومي مسافر روستايي اقدام كنند.
گفتنی است: تاكنون ۳ دفتر روستايي تاسيس ومجوز فعاليت دريافت كرده اند.